اگر قصد ورود به یک بازار خاص یا توسعه در یک صنعت جدید وجود داشته باشد، تهیه طرح توجیهی می تواند به شناخت بهتر بازار و نیازهای مشتریان کمک کند. طرح توجیهی شامل جزئیات مرحله به مرحله از انجام پروژه است، که به سازماندهی منابع، زمانبندی و فعالیت ها کمک می کند. تهیه طرح توجیهی و گردآوری مطالبی در خصوص وضعیت بازار نسبت به جوانب مختلف یک پروژه، توسط گروه مشاوره و برنامه ریزی مطصا به کسب و کارهای متعددی کمک می کند که بتوانند از شروع پروژه های ناموفق جلوگیری کنند و به نوعی پروژه های موفقیت آمیز بیشتری را دنبال کنند.
نگارش طرح توجیهی برای تحلیل بازار
طرح توجیهی سندی است که به بررسی و تحلیل یک طرح یا پروژه می پردازد و کاربردهای متعددی دارد، از جمله:
- تحلیل اقتصادی: طرح توجیهی به شناسایی هزینه ها و درآمدهای پروژه کمک می کند و نشان می دهد که آیا پروژه به صرفه است یا خیر. این تحلیل شامل بررسی قیمت تمامشده، درآمد پیشبینیشده و سودآوری است.
- جذب سرمایهگذار: سرمایهگذاران و بانک ها برای تصمیمگیری در مورد تأمین مالی یک پروژه به طرح توجیهی نیاز دارند. این سند می تواند اعتماد سرمایهگذاران را جلب کند.
- تحلیل بازار: این طرح به بررسی بازار هدف، رقبا و وضعیت صنعت می پردازد. این اطلاعات به تحلیل فرصت ها و تهدیدها کمک می کند.
- مدیریت ریسک: با شناسایی و تحلیل ریسک های احتمالی، طرح توجیهی می تواند به پیداکردن روش های کاهش یا مدیریت این ریسک ها کمک کند.
- توسعه دامنه پروژه: با بررسی جنبه های مختلف پروژه، می توان به شناسایی فرصت های جدید و توسعه دامنه پروژه پرداخت.
- ارزیابی و نظارت: طرح توجیهی به عنوان یک معیار برای ارزیابی پیشرفت پروژه و نظارت بر انطباق با برنامه ها و اهداف عمل می کند.
- تصمیمگیری نهایی: در نهایت، تصمیمگیرندگان می توانند بر اساس اطلاعات موجود در طرح توجیهی تصمیم بگیرند که آیا پروژه را شروع کنند یا خیر.
به طور خلاصه، طرح توجیهی پایهگذار موفقیت یک پروژه است و به ویژه برای کارآفرینان و مدیران پروژه های جدید اهمیت زیادی دارد.
آدرس :
تهران ، میدان تجریش ، خیابان جعفری ، پلاک ۳۶، طبقه اول ، واحد ۲ (بالاتر از تندیس) ، کدپستی: ۱۹۸۹۶۳۴۴۱۴ تلفکس : ۲-۲۲۷۵۰۸۱۱-۰۲۱
پست الکترونیک : info@matsa.co